صالحي صالحي .

صالحي

انتشار اولين تصوير از شيائومي مي 11 پرو؛ طراحي متفاوت دوربين پشتي




شركت چيني شيائومي در روزهاي انتهايي سال 2020 گوشي مي 11 را رسماً معرفي و روز گذشته هم موج اول فروش آن را آغاز كرد؛ فروشي كه بسيار خيره‌كننده بود و بنا به گزارش‌ها تنها در 5 دقيقه 350 هزار دستگاه به فروش رفت. با استقبال خوبي كه از شيائومي مي 11 به عمل آمده، حالا همه نگاه‌ها به سمت مي 11 پرو است كه شايعات آن اين روزها زياد به گوش مي‌رسد. با اينكه شيائومي هنوز اين مدل را به صورت رسمي معرفي نكرده اما منابع مختلف احتمال عرضه آن در آينده‌اي نزديك را داده‌اند. با ديجي رو همراه باشيد.
عرضه با فاصله مدل‌هاي استاندارد و پرو توسط شيائومي موضوع بي‌سابقه‌اي نيست و سال گذشته هم گوشي‌هاي شيائومي مي 10 و مي 10 پرو با چند روز فاصله عرضه شدند. به هر حال، امروز تصاويري رندر شده از شيائومي مي 11 پرو منتشر شده كه اين گوشي را در دو رنگ آبي و سفيد نمايش داده و دليل ديگري بر نزديك بودن رونمايي رسمي آن است (تصوير ابتداي متن).


عجيب‌ترين و قابل‌توجه‌ترين نكته در مورد طراحي شيائومي مي 11 پرو، قسمت دوربين پشتي آن است كه به كلي متفاوت از چيزي است كه در مدل استاندارد مي 11 ديده‌ايم. مي 11 پرو برخلاف مدل معمولي از يك دوربين چهارلنزه استفاده مي‌كند كه لنز اضافه مربوط به بزرگنمايي پريسكوپي است. درج عبارت 120x در كنار اين لنز هم نشان مي‌دهد كه شيائومي به هيچ عنوان نمي‌خواسته قدرت بزرگنمايي پرچمدار جديدش كمتر از مي 10 اولترا باشد.
هنوز هيچ تصويري از نماي جلوي بدنه مي 11 پرو منتشر نشده اما شايعات حاكي از اين هستند كه صفحه نمايش اين مدل دقيقاً مشابه نمايشگر مي 11 بوده و اندازه‌اي 6.81 اينچي خواهد داشت. از مشخصات اين پانل نمايشگر مي‌توان به رزولوشن 3200 در 1440 پيكسلي، نرخ‌ تازه‌سازي 120 هرتزي، نرخ نمونه‌برداري لمسي 480 هرتزي و حداكثر روشنايي 1500 نيت اشاره كرد. مهمترين نكته در مورد مشخصات قطعات داخلي هم استفاده از جديدترين تراشه پرچمدار كوالكام يعني اسنپدراگون 888 مي‌باشد.

 

منبع :digiro.ir 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۹:۵۹ توسط:صالحي موضوع:

ماموريت هاي جديد ناسا براي درك بهتر شرايط آب و هوايي در فضا



سازمان ناسا براي درك بهتر شرايط آب و هوايي در فضا ، به دو ماموريت هليوفيزيك ملحق شده و مبلغ 55 ميليون دلار را نيز براي هر پروژه كنار گذاشته است.

 ناسا در دو ماموريت هليوفيزيك شركت خواهد كرد تا بدين ترتيب امكان درك بهتر شرايط آب و هوايي در فضا فراهم شود. اين آژانس رسما مشاركت خود در پروژه هاي EUVST و EZIE را اعلام نموده و مبلغ 400 هزار دلار را نيز در ازاي اين پژوهش 9 ماهه دريافت كرده است.
پروژه EUVST در واقع مربوط به يك تلسكوپ خورشيدي است كه نشان مي دهد اتمسفر خورشيد چگونه بادها و مواد خورشيدي را به بيرون رانده و بدين ترتيب روي ميزان تشعشات فضايي تاثير مي گذارد. اين پروژه كه براي سال 2026 زمان بندي شده، در اصل متعلق به سازمان اكتشافات هوافضايي ژاپن (JAXA) است اما ناسا نيز مبلغ 55 ميليون دلار را در آن سرمايه گذاري كرده و در ساخت ابزارهايي مانند ردياب هاي فرابنفش، تلسكوپ راهنما و تجهيزات مربوط به طيف سنجي مشاركت مي كند.
پژوهشگان پروژه IZIE نيز با بهره گيري از سه ماهواره كوچك، به مطالعه الكتروجت هاي شفق قطبي پرداخته و جريان هاي الكتريكي بالاي دو قطب كه سبب اتصال شفق به مگنتوسفر زمين مي شوند را مورد بررسي قرار مي دهند؛ زيرا پديده اي كه سبب ايجاد شفق قطبي مي شود، همچنين مي تواند در سيگنال هاي راديويي و ارتباطي نيز اختلال ايجاد كرده و به فضاپيماهاي در حال گردش آسيب برساند.
همانطور كه پيشتر به آن اشاره كرديم هدف اصلي از انجام چنين پروژه هايي، درك بهتر شرايط آب و هوايي در فضا و فهم مسائل فيزيكي پديده هاي خورشيدي است. ناسا در ماه اوت همكاري خود در 5 پروژه مشابه ديگر را نيز اعلام كرد و براي هر كدام مبلغ 1.5 ميليون دلار كنار گذاشت. هدف نهايي آن است كه بتوانيم رويدادهايي مانند شراره هاي خورشيدي و خروج جرم از تاج خورشيدي را پيشبيني كرده و بدين ترتيب جلوي آسيب به فضانوردان، فضاپيماها و تاسيسات فضايي را بگيريم.


منبع : click.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۷:۵۵ توسط:صالحي موضوع:

مشخصات كامل vivo X60 Pro توسط TENAA فاش شد





vivo X60 Pro كه در تاريخ 29 دسامبر با Exynos 1080 SoC وارد مي شود با مشخصات كامل در وب سايت مرجع صدور گواهينامه TENAA چين ظاهر شده است.
اين گوشي هوشمند با 8 گيگابايت و 12 گيگابايت رم همراه با دو گزينه ذخيره سازي - 128 و 256 گيگابايتي ارائه مي شود. اين اندرويد 11 را خارج از جعبه اجرا خواهد كرد كه در بالاي آن OriginOS جديد vivo وجود دارد .
X60 Pro از صفحه نمايش 6.56 اينچي FullHD + AMOLED بهره مي برد و در مجموع با پنج دوربين عرضه مي شود - يك دوربين سلفي 32 مگاپيكسلي در جلو و يك دوربين اصلي 48 مگاپيكسلي در عقب كه يك واحد 8 مگاپيكسلي و 13 مگاپيكسلي به آن متصل شده است.
گوشي هوشمند مجهز به اگزينوس 1080 داراي ضخامت 7.59 ميلي متر ، وزن 178 گرم و باتري 4200 ميلي آمپر ساعتي خواهد بود. همچنين از 5G دو حالته (SA / NSA) پشتيباني مي كند.
در كنار X60 Pro ، vivo از وانيل X60 ، X60 Pro + و شايد X60s نيز رونمايي خواهد كرد. ما هنوز مشخصات دقيق اين تلفن هاي هوشمند را نداريم اما از آنجا كه تنها سه روز ديگر به رونمايي رسمي از سري X60 باقي نمانده است ، بايد خيلي منتظر آنها بمانيم.

 

منبع : gsmarena.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۳:۳۴ توسط:صالحي موضوع:

سامسونگ Android 11 را براي Galaxy Z Flip 5G در اروپا عرضه مي كند




جديدترين دستگاه سامسونگ براي دريافت اندرويد 11 Galaxy Z Flip 5G است . اين يك ماه زودتر از آنچه نقشه راه اندرويد 11 اين برند در ابتدا پيشنهاد مي كرد ، است. بر اساس گزارش هاي كاربران ، به روزرساني جديد داراي شماره ساخت F707BXXU1CTL6 در سوئيس به صورت زنده ارائه مي شود . به آن وصله امنيتي دسامبر پيوست.


 

 
جزئيات بيشتر در مورد به روزرساني One UI 3.0 را در پوشش ما از اوايل ماه بررسي كنيد. سري گلكسي S10 ، سري گلكسي Note10 و فليپ 4G كهكشان Z بعدي در خط به دريافت به روز رساني آندرويد 11 + OneUI 3.0 است.

 

منبع : gsmarena.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۰:۰۳ توسط:صالحي موضوع: