صالحي صالحي .

صالحي

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمايشگر OLED با تراكم ۱۰ هزار PPI ساختند






سامسونگ الكترونيكس و دانشگاه استنفورد از توسعه نمايشگر OLED با تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ براي هدست‌هاي واقعيت مجازي خبر دادند.
نمايشگر جديد سامسونگ و دانشگاه استنفورد كيفيت بسيار بهتري در مقايسه با نمايشگرهاي هدست‌هاي واقعيت مجازي فعلي ارائه كرده و پيش‌بيني مي‌شود مشكل نمايان شدن فاصله بين پيكسل‌ها (Screen Door) را در بسياري از هدست‌هاي واقعيت مجازي رفع كند.
نمايشگر مورد بحث با تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ پيشرفت فوق العاده‌اي به شمار مي‌رود. براي مقايسه، بسياري از موبايل‌ها از جمله گوشي‌هاي پرچمدار حداكثر تراكم ۴۰۰ تا ۵۰۰ پيكسل در هر اينچ را ارائه مي‌كنند كه تقريباً كمتر از يك درصد نمايشگر جديد سامسونگ و استنفورد است.
اين نمايشگر OLED از غشاهاي نازكي براي تابش نور سفيد از بين لايه‌هاي بازتاب دهنده استفاده مي‌كند كه يكي از آن‌ها نقره‌اي و ديگري از جنس فلز بازتاب دهنده با موج‌هايي در مقياس نانو است. اين كار به برخي از رنگ‌ها اجازه عبور از پيكسل‌ها و در نتيجه دستيابي به تراكم پيكسل بسيار بيشتر در مقايسه با نمايشگرهاي RGB OLED گوشي‌ها مي‌دهد.
OLED كه كوتاه شده عبارت «ديودهاي نوردهنده ارگانيگ» است، يكي از پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي موجود براي نمايشگرها بوده و در بسياري از محصولات برقي مصرفي از جمله موبايل، تلويزيون، تبلت و غيره به كار مي‌رود.
سامسونگ مي‌گويد در حال توسعه نمايشگر «فول سايز» با استفاده از فناوري تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ است.

 

منبع : ديجياتو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۸:۰۴ توسط:صالحي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :