صالحي صالحي .

صالحي

اپل iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را با قابليت‌ها و اموجي‌‌هاي جديد منتشر كرد




اپل آخرين بروزر ساني «iOS 14.2» و «iPadOS 14.2» را با بيش از 100 ايموجي جديد، تشخيص موسيقي در حال پخش با اپليكيشن شزم، پشتيباني از اينتركام در هوم پاد و كنترل‌هاي بيشتر در «AirPlay 2» در كنار برطرف كردن باگ‌هاي مختلفي كه در نسخه‌هاي قبلي وجود داشت، منتشر كرد.
نسخه بروز رساني شده جديد سيستم عامل iOS 14.2 اكنون بيش از 100 ايموجي جديد شامل ايموجي‌هايي از حيوانات همچون گربه سياه و گاوميش، ايموجي مواد غذايي شامل چاي و زيتون، ايموجي برخي شخصيت‌هاي كارتوني و طرح‌هاي متفاوت ديگري را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.


نسخه برورساني شده سيستم عامل اپل از قابليت «اينتركام» در هوم پاد نيز پشتيباني مي‌كند. با اين قابليت، كاربران با دريافت آپديت جديد مي‌توانند پيامي را مستقيما از آيفون يا آيپد براي ساير اعضاي خانواده پخش كنند.
همچنين كاربراني كه اپل تي‌وي 4K دارند نيز مي‌توانند از هوم پاد براي دريافت صداي فراگير استفاده كنند. در واقع اينتركام به افراد در اتاق‌هاي مختلف يك خانه امكان برقراري ارتباط صوتي با يكديگر را مي‌دهد و در عين حال كاربران آيفون، آيپد و اپل واچ هم مي‌توانند به اين پيام‌هاي صوتي دسترسي داشته باشند.

نسخه iOS 14.2، قابليت تشخيص موسيقي (Music Recognition) را با اپليكيشن شزم براي تشخيص آهنگ‌هاي در حال پخش فراهم مي‌كند. اپليكيشن شزم دو سال قبل توسط اپل معرفي شد و كاربران مي‌توانستند از طريق سيري از قابليت‌هاي آن استفاده كنند؛ اما با آپديت جديد امكان تشخيص آهنگ‌ها به صورت مستقيم از طريق كنترل سنتر در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.
با دريافت نسخه iOS 14.2 ، كاربران مي‌توانند گزينه‌هاي كنترلي بيشتري به AirPlay 2 براي پخش موسيقي اضافه كنند كه اين كنترل‌ها در حالت قفل نمايشگر يا كنترل سنتر هم در دسترس است. در نتيجه امكان كمترل صدا در دستگاه‌هاي ديگر در خانه آسان‌تر مي‌شود.
كاربران ايرپادز نيز با دريافت نسخه بروز رساني شده iOS 14.2، مي‌توانند گزينه شارژدهي بهينه باتري را براي ايرپادز در اختيار داشته باشند و با كاهش مدت زمان شارژ كامل، از فرسوده شدن باتري آن جلوگيري كنند.
كاربران آيپد اير نيز با دريافت به روزرساني iPadOS 14 مي‌‌توانند قابليت‌هاي جديد دوربين گوشي‌هاي سري آيفون 12 را در اختيار داشته باشند. قابليت «Scene Detection» مي‌تواند سوژه را به خوبي شناسايي كند و به بهبود كيفيت تصويربرداري كمك مي‌كند. همچنين  قابليت «Auto FPS» نيز با كاهش خودكار فريم ريت در هنگام تصويربرداري ويديويي، براي بهبود كيفيت تصويربرداري در محيط‌هاي كم نور بسيار مناسب است.
براي كساني كه از ضعف بينايي رنج مي‌برند، اپل قابليت جديدي به نام «People Detection» در اپليكيشن «Magnifier» اضافه كرده كه با بهر‌ه‌گيري از دوربين به كاربران آيفون اطلاع مي‌دهد كه افراد ديگر چقدر دور يا نزديك هستند. اين قابليت براي رعايت فاصله گذاري اجتماعي ويژگي مفيدي است.
هشت وال پيپر جديد نيز همزمان با آپديت iOS 14.2 منتشر شده است. در بروزرساني جديد، برخي باگ‌هاي معمول از جمله باگ‌هاي مربوط به برخي اپليكيشن‌هاي اپل و مشكل شارژ بي‌سيم برطرف شده است.

 

 

منبع :ديجياتو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۴:۱۵ توسط:صالحي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :