صالحي صالحي .

صالحي

وان پلاس نورد N10‌ 5G و نورد N100 تنها يك به‌روزرساني اندرويد خواهند داشت!








وان پلاس تا قبل از امسال تنها به عنوان توليد كننده گوشي‌هاي هوشند رده بالا شناخته مي‌شود، اما از اوايل سال و با عرضه وان پلاس نورد (OnePlus Nord) اين رويه را تغيير داد تا شانس خود را در بازار محصولات ميان‌رده و ارزان قيمت هم امتحان كند. در ادامه نيز دو مدل ديگر با نام‌هاي وان پلاس نورد N10‌ 5G و نورد N100 معرفي شدند تا تنوع محصولات مقرون به صرفه شركت بيشتر شود. اما به راستي وان پلاس براي كاهش قيمت محصولاتي از اين دست از چه ترفندهايي استفاده كرده است؟
مسلماً يكي از اولين راهكارها براي كاهش قيمت يك گوشي، استفاده از سخت افزارهاي ضعيف‌تر در مقايسه با مدل‌هاي پرچمدار است. هزينه توليد اينگونه سخت افزارها به مراتب پايين‌تر است و به توليد كننده گوشي اجازه مي‌دهد تا قيمت تمام شده گوشي‌هاي خود را تا حد زيادي كاهش دهد. اما وان پلاس براي كاهش قيمت گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 از يك راهكار ديگر هم استفاده كرده كه البته بسيار باعث نااميدي است.
بر اساس جديدترين گزارش‌هاي منتشر شده، وان پلاس براي گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 تنها يك به‌روزرساني بزرگ نرم افزاري را آماده و عرضه خواهد كرد و پس از آن پشتيباني از اين محصولات تنها به ارائه پچ‌هاي كوچك و امنيتي محدود خواهد بود (تنها تا دو سال بعد از عرضه)! اين در حالي است كه شركت چيني وان پلاس همواره گوشي‌هاي خود را براي مدت 2 سال از جهت عرضه به‌روزرساني‌هاي  بزرگ اندرويد پشتيباني مي‌كرد و تا 3 سال هم وصله‌هاي امنيتي و به‌روزرساني‌هاي كوچك را در اختيار كاربران قرار مي‌داد.
اوضاع وقتي نااميد كننده‌تر مي‌شود كه بدانيد گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 با سيستم عامل پيش فرض اندرويد 10 و در اواخر عمر اين سيستم عامل عرضه شدند و در نتيجه ارائه به‌روزرساني اندرويد 11 كه در قالب رابط كاربري OxygenOS 11 خواهد بود، اولين و آخرين اقدام وان پلاس براي پشتيباني نرم افزاري عمده از اين محصولات است!
وان پلاس همواره به كيفيت بالاي ساخت محصولات و پشتيباني خوبي كه ارائه مي‌كرد، مشهور بود. اما با اين روندي كه به تازگي در پيش گرفته به نظر مي‌رسد نه تنها موفقيت خاصي از لحاظ ميزان فروش كسب نخواهد كرد بلكه اعتبار و محبوبيتي را كه طي اين چند سال به دست آورده بود، خدشه‌دار كرده و از كاربران سلب اعتماد خواهد كرد.
در هر صورت، اگر قصد خريد يكي از گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 را داشتيد، حتماً به پشتيباني نرم افزاري كوتاه مدت وان پلاس توجه داشته باشيد چرا كه باعث مي‌شود، مدت زماني كه مي‌توانيد از گوشي خود استفاده كرده و مجبور به خريد مدل جديدتر نباشيد، به شكل قابل ملاحظه‌اي كاهش پيدا كند.

 

منبع : ديجيرور 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۵:۱۰ توسط:صالحي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :