صالحي صالحي .

صالحي

وان پلاس نورد N10‌ 5G و نورد N100 تنها يك به‌روزرساني اندرويد خواهند داشت!








وان پلاس تا قبل از امسال تنها به عنوان توليد كننده گوشي‌هاي هوشند رده بالا شناخته مي‌شود، اما از اوايل سال و با عرضه وان پلاس نورد (OnePlus Nord) اين رويه را تغيير داد تا شانس خود را در بازار محصولات ميان‌رده و ارزان قيمت هم امتحان كند. در ادامه نيز دو مدل ديگر با نام‌هاي وان پلاس نورد N10‌ 5G و نورد N100 معرفي شدند تا تنوع محصولات مقرون به صرفه شركت بيشتر شود. اما به راستي وان پلاس براي كاهش قيمت محصولاتي از اين دست از چه ترفندهايي استفاده كرده است؟
مسلماً يكي از اولين راهكارها براي كاهش قيمت يك گوشي، استفاده از سخت افزارهاي ضعيف‌تر در مقايسه با مدل‌هاي پرچمدار است. هزينه توليد اينگونه سخت افزارها به مراتب پايين‌تر است و به توليد كننده گوشي اجازه مي‌دهد تا قيمت تمام شده گوشي‌هاي خود را تا حد زيادي كاهش دهد. اما وان پلاس براي كاهش قيمت گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 از يك راهكار ديگر هم استفاده كرده كه البته بسيار باعث نااميدي است.
بر اساس جديدترين گزارش‌هاي منتشر شده، وان پلاس براي گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 تنها يك به‌روزرساني بزرگ نرم افزاري را آماده و عرضه خواهد كرد و پس از آن پشتيباني از اين محصولات تنها به ارائه پچ‌هاي كوچك و امنيتي محدود خواهد بود (تنها تا دو سال بعد از عرضه)! اين در حالي است كه شركت چيني وان پلاس همواره گوشي‌هاي خود را براي مدت 2 سال از جهت عرضه به‌روزرساني‌هاي  بزرگ اندرويد پشتيباني مي‌كرد و تا 3 سال هم وصله‌هاي امنيتي و به‌روزرساني‌هاي كوچك را در اختيار كاربران قرار مي‌داد.
اوضاع وقتي نااميد كننده‌تر مي‌شود كه بدانيد گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 با سيستم عامل پيش فرض اندرويد 10 و در اواخر عمر اين سيستم عامل عرضه شدند و در نتيجه ارائه به‌روزرساني اندرويد 11 كه در قالب رابط كاربري OxygenOS 11 خواهد بود، اولين و آخرين اقدام وان پلاس براي پشتيباني نرم افزاري عمده از اين محصولات است!
وان پلاس همواره به كيفيت بالاي ساخت محصولات و پشتيباني خوبي كه ارائه مي‌كرد، مشهور بود. اما با اين روندي كه به تازگي در پيش گرفته به نظر مي‌رسد نه تنها موفقيت خاصي از لحاظ ميزان فروش كسب نخواهد كرد بلكه اعتبار و محبوبيتي را كه طي اين چند سال به دست آورده بود، خدشه‌دار كرده و از كاربران سلب اعتماد خواهد كرد.
در هر صورت، اگر قصد خريد يكي از گوشي‌هاي نورد N10‌ 5G و نورد N100 را داشتيد، حتماً به پشتيباني نرم افزاري كوتاه مدت وان پلاس توجه داشته باشيد چرا كه باعث مي‌شود، مدت زماني كه مي‌توانيد از گوشي خود استفاده كرده و مجبور به خريد مدل جديدتر نباشيد، به شكل قابل ملاحظه‌اي كاهش پيدا كند.

 

منبع : ديجيرور 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۵:۱۰ توسط:صالحي موضوع:

به زودي از گوشي موتو G Stylus 2021 رونمايي خواهد شد






در آينده‌اي نزديك از گوشي موتو G Stylus 2021 رونمايي خواهد شد. در اين مطلب، ويژگي‌هاي فاش شده از اين گوشي را بررسي مي‌كنيم.
علاوه بر سامسونگ و ال جي شركت موتورولا يكي از برندهاي بزرگ توليد‌كننده گوشي‌هاي هوشمند است كه از اكثر گوشي‌هاي آن، داراي قلم هستند. در فوريه سال گذشته اعلام شد كه گوشي موتوG Stylus2021  داراي پردازده اسنپدراگون 665 و يك قلم است. امروز يكي از افشاگران به نام ايوان بلاس ويژگي‌هاي اصلي اين گوشي را فاش كرده است.
 ويژگي هاي موتو G Stylus 2021
بلاس فاش كرده است كه اين گوشي يك نمايشگر بزرگ 6.81 اينچي با ابعاد 20:9، با كيفيت Full HD+  و رزولوشن 1080×2400 دارد. همچنين اين گوشي به جاي چيپست SD665 كه در گوشي موتو G Stylus به كار رفته است داراي چيپست اسنپدراگون 675 است. موتو G Stylus2021 رم 4 گيگابايتي و حافظه داخلي 128 گيگابايتي نيز دارد.
گوشي موتو G Stylus 2021 مجهز به باتري 4300 ميلي آمپري است؛ اما درباره وجود يا عدم وجود قابليت شارژ سريع آن هيچ صحبتي نشده است. دوربين سلفي اين گوشي، يك دوربين 16 مگاپيكسلي است كه در حفره اي گوشه بالا سمت چپ نمايشگر تعبيه شده است. در پشت اين دستگاه يك دوربين چهارگانه قرار دارد كه شامل دوربين اصلي 48 مگاپيكسلي، لنز اولترا وايد 8 مگاپيكسلي، ماكرو شوتر 2 مگاپيكسلي و يك سنسور تشخيص عمق 2 مگاپيكسلي است.
در گوشي موتو G Stylus سنسور اثر انگشت در قاب پشتي قرار دارد ولي اطلاعات فاش شده نشان مي دهد كه در نسخه جانشين اين گوشي، سنسور اثر انگشت در لبه سمت راست گوشي قرار دارد. اين گوشي از اتصال NFC پشتيباني نيز مي‌كند. دربارع قيمت موتو G Stylus 2021 هيچ صحبتي نشده است.

 

منبع : كليك 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۳:۰۹ توسط:صالحي موضوع:

اپل iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را با قابليت‌ها و اموجي‌‌هاي جديد منتشر كرد




اپل آخرين بروزر ساني «iOS 14.2» و «iPadOS 14.2» را با بيش از 100 ايموجي جديد، تشخيص موسيقي در حال پخش با اپليكيشن شزم، پشتيباني از اينتركام در هوم پاد و كنترل‌هاي بيشتر در «AirPlay 2» در كنار برطرف كردن باگ‌هاي مختلفي كه در نسخه‌هاي قبلي وجود داشت، منتشر كرد.
نسخه بروز رساني شده جديد سيستم عامل iOS 14.2 اكنون بيش از 100 ايموجي جديد شامل ايموجي‌هايي از حيوانات همچون گربه سياه و گاوميش، ايموجي مواد غذايي شامل چاي و زيتون، ايموجي برخي شخصيت‌هاي كارتوني و طرح‌هاي متفاوت ديگري را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.


نسخه برورساني شده سيستم عامل اپل از قابليت «اينتركام» در هوم پاد نيز پشتيباني مي‌كند. با اين قابليت، كاربران با دريافت آپديت جديد مي‌توانند پيامي را مستقيما از آيفون يا آيپد براي ساير اعضاي خانواده پخش كنند.
همچنين كاربراني كه اپل تي‌وي 4K دارند نيز مي‌توانند از هوم پاد براي دريافت صداي فراگير استفاده كنند. در واقع اينتركام به افراد در اتاق‌هاي مختلف يك خانه امكان برقراري ارتباط صوتي با يكديگر را مي‌دهد و در عين حال كاربران آيفون، آيپد و اپل واچ هم مي‌توانند به اين پيام‌هاي صوتي دسترسي داشته باشند.

نسخه iOS 14.2، قابليت تشخيص موسيقي (Music Recognition) را با اپليكيشن شزم براي تشخيص آهنگ‌هاي در حال پخش فراهم مي‌كند. اپليكيشن شزم دو سال قبل توسط اپل معرفي شد و كاربران مي‌توانستند از طريق سيري از قابليت‌هاي آن استفاده كنند؛ اما با آپديت جديد امكان تشخيص آهنگ‌ها به صورت مستقيم از طريق كنترل سنتر در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.
با دريافت نسخه iOS 14.2 ، كاربران مي‌توانند گزينه‌هاي كنترلي بيشتري به AirPlay 2 براي پخش موسيقي اضافه كنند كه اين كنترل‌ها در حالت قفل نمايشگر يا كنترل سنتر هم در دسترس است. در نتيجه امكان كمترل صدا در دستگاه‌هاي ديگر در خانه آسان‌تر مي‌شود.
كاربران ايرپادز نيز با دريافت نسخه بروز رساني شده iOS 14.2، مي‌توانند گزينه شارژدهي بهينه باتري را براي ايرپادز در اختيار داشته باشند و با كاهش مدت زمان شارژ كامل، از فرسوده شدن باتري آن جلوگيري كنند.
كاربران آيپد اير نيز با دريافت به روزرساني iPadOS 14 مي‌‌توانند قابليت‌هاي جديد دوربين گوشي‌هاي سري آيفون 12 را در اختيار داشته باشند. قابليت «Scene Detection» مي‌تواند سوژه را به خوبي شناسايي كند و به بهبود كيفيت تصويربرداري كمك مي‌كند. همچنين  قابليت «Auto FPS» نيز با كاهش خودكار فريم ريت در هنگام تصويربرداري ويديويي، براي بهبود كيفيت تصويربرداري در محيط‌هاي كم نور بسيار مناسب است.
براي كساني كه از ضعف بينايي رنج مي‌برند، اپل قابليت جديدي به نام «People Detection» در اپليكيشن «Magnifier» اضافه كرده كه با بهر‌ه‌گيري از دوربين به كاربران آيفون اطلاع مي‌دهد كه افراد ديگر چقدر دور يا نزديك هستند. اين قابليت براي رعايت فاصله گذاري اجتماعي ويژگي مفيدي است.
هشت وال پيپر جديد نيز همزمان با آپديت iOS 14.2 منتشر شده است. در بروزرساني جديد، برخي باگ‌هاي معمول از جمله باگ‌هاي مربوط به برخي اپليكيشن‌هاي اپل و مشكل شارژ بي‌سيم برطرف شده است.

 

 

منبع :ديجياتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۴:۱۵ توسط:صالحي موضوع:

قانون ۲۰ درصد گوگل چيست و چرا بايد در استارتاپ خود از آن استفاده كنيد؟









گوگل كه يكي از بزرگترين كمپاني‌هاي جهان است از يك قانون يا عادت ساده استفاده مي‌كند و اگر يك كسب و كار كوچك يا بزرگ يا استارتاپ را مديريت مي‌كنيد، بايد اين ايده را بكار بگيريد.
اين كمپاني آلفابت يا مادر شركت گوگل است كه از يك عادت به نام «۲۰ درصد زمان» استفاده مي‌كند. بسياري از افراد در زندگي حرفه‌اي خود از اين قانون بهره مي‌برند و اگر تا به امروز چنين كاري را انجام نداده‌ايد، بايد آن را مدنظر قرار دهيد.
اين قانون بسيار ساده است: شما، تيم يا يك كمپاني بايد زمان كار خود را تقسيم كرده و حداقل ۲۰ درصد آن را براي پروژه‌هايي درنظر بگيريد كه بلافاصله به بهره‌وري نمي‌رسند اما باعث خلق فرصت‌هاي جديدي در ادامه مسير مي‌شوند.
بنيانگذاران گوگل، «لري پيج» و «سرگي برين» در سال ۲۰۰۴ و پيش از عرضه اوليه سهام اين كمپاني اعلام كرده بودند:
«ما از كاركنان خود مي‌خواهيم علاوه بر پروژه‌هاي عادي، ۲۰ درصد زمان خود را صرف پروژه‌هايي كنند كه در تصور آن‌ها بيشترين سود را به گوگل مي‌رسانند. چنين رويكردي موجب افزايش خلاقيت مي‌شود و اكثر پيشرفت‌هاي قابل توجه ما از اين روش بدست آمده‌اند.»
از ميان پيشرفت‌ها و دستاوردهاي گوگل با اين رويكرد مي‌توان به گوگل نيوز در سال ۲۰۰۲، AdSense در سال ۲۰۰۳ و جيميل در سال ۲۰۰۴ اشاره كرد.

حالا كه نزديك به ۲۰ سال از چنين گفته‌اي مي‌گذرد و گوگل تبديل به يكي از بزرگترين كمپاني‌هاي جهان شده، همچنان شاهد استفاده از آن هستيم. از محصولات جديدي كه به علت اين قانون خلق شده‌اند مي‌توان به «Cardboard» و «Wear OS» اشاره كرد كه هردو در سال ۲۰۱۴ معرفي شدند. در اين ميان برخي مهندسان از آن به نام قانون ۱۲۰ درصد زمان ياد مي‌كنند كه به معناي ۲۰ درصد زمان اضافه براي پروژه‌هاي عادي است.
در حال حاضر موضوع مورد اهميت زنده ماندن يك قانون در شركتي تريليون دلاري نيست، چرا كه بسياري از ما شركت‌هاي بسيار كوچكتر يا تيم‌ها را رهبري مي‌كنيم. در حقيقت ما در جايگاهي قرار داريم كه گوگل ۲۰ سال پيش در آن حضور داشت و به همين علت بايد از چنين ايده‌اي استفاده كنيم.
در اين مدت زمان مي‌توانيد به فرصت‌هاي جديد فكر كنيد يا مهارت‌هاي جديد ياد بگيريد كه البته شايد در آينده نزديك و به سرعت برايتان فايده‌اي نداشته باشد. براي مثال مي‌توانيد سيستم يا فرايند جديدي را امتحان كنيد يا در يك كنفرانس حضور پيدا كنيد.
بهتر است به سراغ پروژه‌اي برويد كه هم اكنون در حال كار روي آن هستيد اما از آينده آن يا سود مالي اطمينان نداريد، با اين وجود موارد جديدي را ياد مي‌گيريد. مي‌توانيد به سراغ مواردي برويد كه ارتباط چنداني با شغل شما نيز ندارند.
در نهايت به ياد داشته باشيد كه اگر پروژه‌هاي جديد به سرانجا نرسيدند نيز مشكلي وجود ندارد چرا كه از آن‌ها موارد جديدي را ياد مي‌گيريد. بنابراين سعي كنيد ۸۰ درصد تايم خود را براي پروژه‌هاي اصلي صرف كنيد و ۲۰ درصد را به پروژه‌هاي آينده يا خودتان اختصاص دهيد.

 

 

منبع : ديجياتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۲:۵۱ توسط:صالحي موضوع:

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمايشگر OLED با تراكم ۱۰ هزار PPI ساختند






سامسونگ الكترونيكس و دانشگاه استنفورد از توسعه نمايشگر OLED با تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ براي هدست‌هاي واقعيت مجازي خبر دادند.
نمايشگر جديد سامسونگ و دانشگاه استنفورد كيفيت بسيار بهتري در مقايسه با نمايشگرهاي هدست‌هاي واقعيت مجازي فعلي ارائه كرده و پيش‌بيني مي‌شود مشكل نمايان شدن فاصله بين پيكسل‌ها (Screen Door) را در بسياري از هدست‌هاي واقعيت مجازي رفع كند.
نمايشگر مورد بحث با تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ پيشرفت فوق العاده‌اي به شمار مي‌رود. براي مقايسه، بسياري از موبايل‌ها از جمله گوشي‌هاي پرچمدار حداكثر تراكم ۴۰۰ تا ۵۰۰ پيكسل در هر اينچ را ارائه مي‌كنند كه تقريباً كمتر از يك درصد نمايشگر جديد سامسونگ و استنفورد است.
اين نمايشگر OLED از غشاهاي نازكي براي تابش نور سفيد از بين لايه‌هاي بازتاب دهنده استفاده مي‌كند كه يكي از آن‌ها نقره‌اي و ديگري از جنس فلز بازتاب دهنده با موج‌هايي در مقياس نانو است. اين كار به برخي از رنگ‌ها اجازه عبور از پيكسل‌ها و در نتيجه دستيابي به تراكم پيكسل بسيار بيشتر در مقايسه با نمايشگرهاي RGB OLED گوشي‌ها مي‌دهد.
OLED كه كوتاه شده عبارت «ديودهاي نوردهنده ارگانيگ» است، يكي از پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي موجود براي نمايشگرها بوده و در بسياري از محصولات برقي مصرفي از جمله موبايل، تلويزيون، تبلت و غيره به كار مي‌رود.
سامسونگ مي‌گويد در حال توسعه نمايشگر «فول سايز» با استفاده از فناوري تراكم ۱۰ هزار پيكسل در هر اينچ است.

 

منبع : ديجياتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۸:۰۴ توسط:صالحي موضوع:

ايسر از سوئيفت 3X با گرافيك اختصاصي اينتل Xe Max رونمايي كرد





گوگل در قرارداد با شركت Parallels، اجراي برنامه‌هاي ويندوز ۱۰ در كروم بوك‌ها را امكان پذير كرد. سيستم عامل كروم حالا توانايي اجراي نسخه كامل ويندوز و برنامه‌هاي دسكتاپ را از درون يك ماشين مجازي پيدا كرده است.
برنامه Parallels Desktop for Chromebook Enterprise توانايي اجراي نسخه كامل ويندوز را داشته و اجازه فعاليت آن در كنار سيستم عامل كروم و برنامه‌هاي اندرويد را مي‌دهد. به كمك اين برنامه مي‌توان چند برنامه ويندوز را در حالت آفلاين درون ماشين مجازي اجرا كرد. امكان اشتراك گذاري فايل‌ها بين ويندوز و سيستم عامل كروم وجود داشته و حتي مي‌توان لينك‌هاي درون ويندوز را با مرورگر سيستم عامل كروم باز كرد.
پرينترهايي كه سيستم عامل كروم از آن‌ها پشتيباني مي‌كند در ويندوز نيز قابل استفاده هستند، اما وب كم، ميكروفن و ديگر ديوايس‌هاي USB فعلاً از طريق ويندوز قابل استفاده نيستند. Parallels مي‌گويد پشتيباني از لوازم جانبي USB و وب‌كم‌ها در آينده از طريق آپديت امكان پذير مي‌شود.
برنامه Parallels Desktop for Chromebook Enterprise از هم اكنون با پرداخت اشتراك ساليانه ۷۰ دلار به ازاي هر كاربر قابل استفاده است. گوگل نصب برنامه اين برنامه را روي كروم بوك‌هاي مجهز به پردازنده اينتل Corei5 يا Corei7 با ۸ گيگابايت رم (براي ديوايس‌هاي فن دار) و ۱۶ گيگابايت رم (براي ديوايس‌هاي بدون فن) توصيه مي‌كند. با اين وجود گوگل مي‌گويد بسياري از كروم بوك‌هاي جديد از Parallels پشتيباني مي‌كنند.
رويداد مجازي Chrome Dev Summit گوگل در تاريخ نهم تا دهم دسامبر (۱۹ تا ۲۰ آذر) برگزار مي‌شود. انتظار مي‌رود غول موتورهاي جستجو در اين رويداد اطلاعات تازه‌اي از نسخه جديد سيستم عامل و مرورگر كروم به اشتراك بگذارد.

 

 

 

منبع : ديجياتو 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۱۶ توسط:صالحي موضوع: